Ett sug efter nya fiskar

För ett par dagar sedan var jag inne i djuraffären med en kompis. Hon skulle köpa en speciell lampa (haha, alltså ingen vanlig ikea-lampa utan en glödlampa för reptiler) som bara finns i djuraffärer, och när vi ändå skulle upp till centrum kunde vi lika gärna ta det då. Hon hittade vad hon sökte (iallafall nästan) utan större problem och vi var inte där någon längre stund, men den korta stunden var tillräcklig.
 
Jag kunde inte låta bli att kasta ett öga eller två mot akvarierna, och nu är jag så otroligt sugen på att köpa nya fiskar. Planen är att införskaffa ett gäng guldbarber till ciklidakvariet och få tag på ett par pandapansarmalar också, och jag känner att det börjar bli dags att göra det nu. Akvariet har varit igång i.. Jag vet inte hur länge, men det är länge nu, och jag tror det skulle bli bra med lite mer liv och rörelse där i.
 
Stora akvariet ska det inte införskaffas några fiskar till, men till lilla skulle det egentligen också behövas lite nytt. Det går dock inte eftersom jag blivit med sjukdom där efter att ha köpt fiskar från en dålig affär (de bar alltså på sjukdom när jag köpte dem, men symptomen visade sig inte förrän ett tag efter) och därför går det inte att släppa ner nya fiskar där. Jag har, som jag sagt tidigare, behandlat mot falsk neonsjuka flera gånger men det vägrar ge med sig. Istället för att ta bort sjukdomen har medicinen gett mig ökad mängd snäckor vilket jag inte är glad över, och det kommer ta ett tag att bli av med alla igen. Vad som kommer hända där vet jag inte riktigt, men det är väl bara till att avakta ett tag och se hur det hela utspelar sig.
 
 
Upp