Filmkväll med många promenader

Igår träffade jag Adelina igen, och spenderade min dag med henne. Det blev väldigt mycket gå, fast egentligen gjorde det väl inte så mycket, men vi gick samma vägar flera gånger och haha, det är lite väl tråkigt.
 
Först av allt gick vi till coop för att handla tillsammans med hennes ena yngre syster. De skulle vara ensam hemma på kvällen och laga mat själva, så mat och godis skulle inhandlas. I samma veva bestämde vi oss för att vi skulle hyra film till kvällen och se hos dem, så vi handlade så att det räckte till alla. På vägen ut köpte vi glass (ett måste när det är 25+) och vi stannade ovh åt upp den innan vi tog oss hem.
 
Väl hemma hos dem bestämde vi oss för att spela sagan om ringen på deras tvspel. Vi spelade det väldigt mycket som barn men har nu haft uppehåll på många år och oj vad kul det var att spela igen. Det var precis lika svårt som jag mindes det som barn och vi dog många, många gånger under tiden vi spelade. Vi tog en paus mitt i och gick ut med deras hund, men sedan fortsatte vi en bra stund tills det började bli middagstid.
 
Vi upptäckte att vi glömt taco-krydda till våran planerade tacomiddag och bestämde oss för att slå två flugor i en smäll, nämligen gå upp till centrum, hyra film och sen gå in i mataffären där och köpa tacokrydda. Väl framme gick det väl hyfsat som det skulle i videoaffären, förutom att butiksbeträdet inte alls gillade oss och argt kom fram och frågade "Ska ni ha någonting eller?!" när vi letat genom hyllorna några gånger. Först hade vi letat efter en film som de inte hade, och sedan letade vi helt enkelt efter något vi ville se men det var tydligen inte populärt. Vi kom därifrån med två filmer iallafall, trots det otrevliga bemötandet.
 
På taco-kryddsfronten hade vi inte alls tur, klockan var nämligen så mycket att centrum hade stängt. Det var bara att gå hem, lämna filmerna och promenera mot coop ingen, för att köpa en liten förpackning krydda. Så tråkigt, för vägen dit är ful, men när vi äntligen kom hem igen kunde vi börja laga mat.
 
Efter att vi ätit började vi kolla på den första filmen, och hmm.. Den var rätt så dålig. Själva storyn var väl okej och så, men slutet var riktigt dåligt och haha, nää det förstörde hela filmen. Klockan var inte allt för mycket när den var slut och vi bestämde oss för att se nästa film också. Den hade fått sämre resensioner än den första men jag tror vi alla tyckte att den var bättre, och den hade ett bättre slut. Någon höjdarfilm var den väl inte, men vi hade rätt "kul" när vi satt och kollade på den.
 
Halv ett började jag ta mig hemåt för att sova, och jag låg i sängen inte mycket senare än så. Väckarklockan skulle nämligen ringa idag och jag skulle vara tvungen att gå upp då (tror ni jag gjorde det? Nej) så det kändes som det var dags att prioritera sömn. Typ.
 
Adelina och hennes syster. Jag köpte likadan glass som Ade haha, även fast jag äter den så långsamt att den hinner smälta till en klump innan jag är klar.
Upp