Ut på äventyr

Idag ska jag ut på äventyr, jag ska nämligen cykla till Nynäshamn! Det var Adelina som kom på idén när vi gick hem från Skogås, och jag hakade på direkt. Till Nynäshamn är det 3,9 mil, och jag har inte cyklat på väldigt många år så det blir intressant. Dessutom tycker jag det är väldigt läskigt att cykla och jag är ständigt rädd för att slå ihjäl mig, men kanske kommer jag över den skräcken idag?
 
Jag vet inte om vi kommer ta oss hela vägen fram, 4 mil är ändå rätt långt att cykla. Vi ska försöka iallafall, så gott vi kan, och pausa när vi blir trötta eller det blir tråkigt. Pastasallad ska införskaffas och vi ska äta på vägen dit, och väl framme i Nynäshamn ska vi äta glass. Om det blir allt för tråkig väg dit, alltså gamla nynäsvägen utan cykelväg, har vi sagt att vi kan ändra resmål, men just nu är det Nynäshamn som gäller.
 
Vatten ska vi ha med oss på en varm dag som denna, och Adelina hade stora problem med att välja flaska.
Upp