Ridskoledag

Igår var det ridskoledag i skolan och jag spenderade alltså min dag på farsta ridskola. Först hade vi stalltjänst med utsläpp av hästar, mockning och sopning och sedan var det dags för ridning. Hoppning stod på schemat och jag red lilla Tintin som jag bara ridit en gång förut. Det gick mycket bättre än jag trodde att det skulle gå och jag kände mig riktigt glad efter. Han var pigg och rolig att hoppa och precis sådär snäll som så många hästar är.
 
Efter lunch hade vi hovprov och det gick väl rätt mycket åt skogen. Oförberedd och tja.. Det hade varit svårt att hitta information vilket gjorde det svårare. Förutom det fick vi också veta att vi ska hoppa för någon hopptränare nästa vecka, och dumt nog valde jag markarbete. De blev så få i den gruppen och när jag ändå fick en häst jag inte hoppat innan (vi valde innan ridningen) tyckte jag att jag lika gärna kunde köra markarbete för att det förmodligen ändå inte skulle gå bra, men det ångrade jag snabbt. Nåja, inget att göra åt och det blir säkert kul ändå.
 
Så här mycket snö var det igår, och sen dess tror jag nästan att det kommit dubbelt så mycket till
Upp