Torsdagens Horse Show

Efter att vi slutat skyndade jag mig hem och bytte om innan jag mötte upp Lalli. Sedan begav vi oss mot globen för att gå på smyginvigningen av horse show. Det var repetiotion av inledning, avslutning och en del shownummer samt två olika hopptävlingar och allt höll på i ca 3 timmar. Även fast det är roligare att gå på någon av de riktiga showerna var det kul att se. Lite extra kul var det eftersom det var flera hästar med som jag "känner", både från blåkulla och fors.
 
När showen var slut drog vi oss hemåt och lyckades missa pendeln med ett par sekunder och fick vänta på nästa i en halvtimma. Det resulterade i att vi inte var hemma förrän halv elva, och efter en kallskuren middag och hyffsat snabb dusch var jag i säng lagom till tolv.
 
Både jag och Lalli hade kameror med oss och vi bytte rätt hejvilt mellan dem. Min kamera fick skarpare bilder men den var väldigt seg och zoomen sög, medan hennes kamera var svårare att få skarpa bilder på men var mycket, mycket snabbare och hade lite bättre zoom. Bilden över är iaf tagen av någon av oss med min kamera, och det var i princip den enda som blev hyffsat skarp, haha.
Upp