Praktikdag fem och på tur

Igår var min sista praktikdag den här omgången. Vi hade alltså en kort blockpraktik på en vecka, och från och med nästa återgår allt till att jag bara har praktik på tisdagar igen. Jag är riktigt ledsen över att vi inte har fler hela veckor, efter en vecka på fors har jag ingen som helst lust att komma tillbaka till skolan utan skulle helst stanna terminen ut, hehe.
 
Igår flöt förmiddagen på bra, men eftermiddagen blev lite stressig. Inga hästar skulle kittas så jag mockade lite och torvade ännu mindre på förmiddagen (efter att vi fått ut alla hästar, det är det som tar längst tid) och sedan fodrade jag lunchhö till dem i hagarna. Efter lunchen var vi uppe på logen och skulle rensa lite saker och därför blev det sedan lite stress med att få stallarna klara och hästarna in.
 
Klockan fyra började en tur, och den turen fick jag följa med på. Det var hela tolv personer som kom för att rida, vilket ledde till att vi blev ett led på femton personer och hästar som red genom naturen. Jag fick rida Vaka, en islandshäst jag inte ridit tidigare och som jag tyckte var himla kul och fin att rida. Förutom att det var kul att tölta fram ute i naturen var hon riktigt fin att rida och var väldigt lyhörd för hjälperna. Därför är det bara att hålla tummarna att jag får rida henne någon gång på tisdagslektionerna också.
 
Klockan sex var vi tillbaka på gården och ungefär klockan sju åkte jag hem. Innan det tog vi hand om hästarna efter turen (främst sätta på exemtäcken) och snurrade träns, sedan var vi uppe i ett av de mindre stallen och fyllde hönät och vatten. Lite lagom jättetrött var jag när jag kom hem, men kul hade dagen varit.
 
Har som vanligt inga bilder från fors men.. Silver är sötsöt
Upp