Praktikdag fyra och skötardag

Jag är tröttare än tröttast och det är bara torsdag.. Hur ska resten av veckan gå? Nåja, jag ska se till att komma i säng tidigt idag, redan nio, och jag hoppas att det lyckas så att jag kan vara utvilad till imorgon, som är sista praktikdagen den här veckan.

Dagen idag har väl flutit på bra. Istället för att kitta hästar blev det lite mockning idag, sedan har jag väl gjort mycket av det vanliga förutom att rensa lite saker som skulle slängas eller förflyttas. Jag börjar få lite koll på saker nu, vilket underlättar främst när flockarna släpps in. Jag brukar stå uppe CR, där det bara står åtta hästar, och ta emot dem, och snacka om det var svårt första gångerna att veta vem som skulle in var. Många av dem är snälla och går rätt, men sedan kommer någon lurig en som vet precis hur man förvirrar mig, haha. Idag gick det dock smidigast hittills och alla kom in som de skulle.
 
Efter praktiken åkte jag direkt till blåkulla för att sköta om världens finaste lilla ponny. Hon var sötsöt men lite väl smutsig om benen, allt regn har gjort hagarna leriga. Bortsätt från det blev hon iallafall ren och fin efter lite borstande och pysslande och hon kändes glad och positiv. Åkte hem efter kanske en timma, var helt enkelt för trött för att orka vara där längre, haha, men då hadevi hunnit borsta och pyssla, samt tvätta spilta och borsta rent leriga benskydd.
 
Upp