Rekord

Igår tog jag nytt rekord, och pluggade i 10 timmar.
Hur det gick till, kanske ni undrar, och det undrar fakiskt jag med. Jag började plugga vid elvatiden och skrev först en uppsats i samhällskunskap innan jag gick vidare till att skriva en biologiuppsats. Efter det slog jag upp matteprovet och gjorde två sidor hemuppgifter innan jag tog tag i dagens största uppdrag; Räkna klart kapitlet inför provet. Vid niotiden la jag ifrån mig boken, inte mycket klokare än tidigare men väldigt tröt i huvudet.
 
Idag har jag därför haft en slapp dag, jag är ju klar med allting! Startade morgonens två lektioner med att istället räkna matte, och jag fick några till tal avklarade. Efter lunch var det sedan dags att få provet avklarat, och se sista timmarna på skoldagen spenderade jag på att se på Mikeneko Holmes no Suiri. Jag skäms nästan lite över att jag inte sett klart det än, men eftersom det inte är textat tar det ett tag. Det är nämligen inte alla dagar jag orkar se på en story utan att fatta ett ord av vad de säger, haha! Hängde med rätt bra i storyn ändå tyckte jag, tack vare att jag sett ett par tidigare avsnitt med text och tack vare att man förstå mycket av att bara se vad som händer.
 
Som jag sa tidigare har jag nu i princip pluggat klart för läsåret, och om det känns skönt! Nu behöver jag inte ställa in någon mer stalldag (förutom på torsdag, då jag har min sista examinering) och kan även närvara på skötarridningen som hålls på lördag, härligt. Äntligen är terminen nästan slut och sommaren här, och det kunde faktiskt inte kännas skönare.
 
Upp