Lång dag

Dagen igår blev lång, riktigt lång, och därför är det rätt skönt att ha en riktigt ledig dag idag.
Dagen började med jobb, och direkt när jag slutat skötte jag om Silver i en timma innan det var dags att bege sig bort på cirkus. Jag hade tur och fick samåka med en annan i personalen, och kunde därför åka direkt från stallet in till stan. Väl framme såg vi på cirkus i två och en halv timma innan det var dags att bege sig hem i det sjukt kalla vädret igen, och även här hade jag tur att få skjuts. Någonstans under tiden kom även mina kära vänner och jag på att vi skulle ut under kvällen, så jag fick skynda mig hem för att duscha och sedan kasta mig ut i världen.

Först blev det ett snabbt stopp hemma hos Hannah för lite fixning och sedan drog vi ut på stan. Vi slutade på victoria, och oj så mycket folk det var! Dansgolvet var så fullt att det knappt gick att dansa, haha, och vi hade kul under kvällen. Inte blev det sämre av att Lalli och jag precis hann med en nattbuss och slapp stå och vänta i kylan, och väl framme i handen klädde vi på oss allt vi hade för att överleva hem. Det är alltid svinkallt att åka hem på natten, och nu när vi går mot vintern är det helt olidigt, haha!
 
Upp