Långa dagar

Vissa dagar är längre än andra och jisses, nu har jag haft ett par riktigt långa dagar.
Under början av veckan gick jag och blev mysigt förkyld, och när onsdagens skoldag var slut mådde jag som sämst. Därifrån har det bara backat och jag mår inte allt för dåligt längre, iallafall inte om man bortser från den där jäkla hostan. Halva torsdaden spenderade på praktiken med blandat arbete och ridning innan det var dags att bege sig till globen för att se på smygpremiären av horseshow. I ett par timmar såg vi på både inledning och avslutning samt lite blandad hoppning, och sedan var det dags att åka hem och sova några timmar innan det var dags igen.
 
Fredagens försra show började halv elva på morgonen och den sista slutade efter elva på kvällen, så lång tid spenderade jag på min lilla hårda plaststol i globen. Nåja, jag bytte stol till varje föreställning och visst fanns det kortare pauser med mat och mässa, men det blev mycket sitta och titta. Kul hade vi ändå, mycket bättre än en vanlig skoldag haha, och även fast det blir lite långtråkigt ibland var det kul att få se alla delar under dagen. De två första showerna, som innehöll dressyr, islandshäst och hoppning stod skolan för och när det var över, vid halv sex, mötte jag upp min syster för att äta innan sista showen. Finns det något mysigare sätt att fira in julen på?
 
Igår kom jag hem sent och idag blev det upp tidigt för jobb. Inte bara vanligt jobb utan heldag dessutom, och usch så kallt det varit idag! Nu är det lördagskväll här hemma, äntligen en ledig kväll med en fri dag efter, och jag ska hålla mig vaken så gott jag kan. Imorgon är det akvariedag och innan det planerar jag att sova mig otrött. Imorgon är det dessutom första advent och det ska adventpyntas här hemma, mysigt värre!
 
Mitt under torsdagskvällen jämfört med mitt under fredagskvällen, lite skillnad i folk!
Upp