Vårdag

Imorse sov jag enda till halv nio och vaknade till en underbar vårdag.
Skoldagen började sent med hopplektion för en extern tränare och det hade inte kunnat gå sämre. Jag fick den enda häst jag verkligen inte ville rida och den häst som det gick så himla bra med förra veckan blev utdelad till någon annan, suck! Alla fick lite konstiga hästar tilldelade, de flesta hästar de aldrig suttit på, så just den delen hade väl kunnat vara bättre planerad. Ny dag med nya tag blir det på nästa veckas ridning, när det är dags för gammal hederlig dressyr.
 
Eftermiddagen blev dock betydligt bättre när vi fick tillbaka ett stort prov jag var säker på att jag inte klarat, och istället upptäckte att jag hade fått med mig bra med poäng. Det var starttecknet för det riktiga stora provet som är om en tre veckor, och även fast jag inte tror att jag kan klara det är jag redo att försöka. Kanske har jag turen på min sida, plugga tusan kommer jag behöva göra iallafall och jag börjar på söndag. Kommer väl gå sådär, haha, med allt annat plugg som ska göras. Den 4 juni tar jag iallafall studenten och alla som vill är välkomna att se på när jag snubblar ut i klackar, bara jag får något roligt eller tråkigt att hänga runt halsen haha.
 
Emilia och hennes favorithäst, visst är de fina tillsammans?
Upp