Studentskiva

Med två veckor kvar till det ett av de viktigaste dagarna i våra liv var det igår dags för studentskiva. Klockan sju samlades vi utanför klubben vi skulle vara på och kramade om varandra, utklädda nästan hela bunten. Själv föreställde man någon form av indian, men det fanns en stor variation i utklädnaderna och alla var såklart jättefina. Tillsammans genomled vi en middag för vänner och familj, eller med bara varandra för oss som faktiskt valde att inte ta med någon. Istället fick jag äran att sitta bredvid Anna, som också var föräldralös för kvällen.
 
Middagens höjdpunkt var självklart när de olika nomineringarna i klassen delades ut, sådant är alltid kul! Både att höra vad man själv får och vad andra får, och de hade skrivit så roliga och bra rim till att man bara inte kunde låta bli att skratta. "Klassens schizo", det är jag det, även om det fick bli en liten snygg omskrivning på min papptallrik. Huvudsaken är vad alla menar, och det förstår jag precis haha.
 
Middagen tog slut och festligheterna började när kvällen blev sen, och vi spenderade natten på dansgolvet. Lite folk och dåliga låtar, men så kul vi hade! Det är något speciellt med studentskivor, dem behöver inte vara bra för att vara roliga, iallafall inte för dem i klassen! Jag erkänner att vi drog lite tidigare, en halvtimma innan klubben stängde, men då var det pinsamt lite folk kvar och kära Lalli hade en tid att passa. Istället laddar vi om för en "riktigt" utgång en annan dag, och det ska också bli kul!
 
Bild från studentfabrikens facebook, gå in där så får ni se allas grymma utklädnader
Upp