Söndag, söndag, söndag

Vad ska man hitta på idag då?
Jag tror nog att även dagen idag kommer gå i samma tecken som gårdagen, vilket betyder att jag kommer fördjupa mig i fiskarnas underbara värd. Igår fick jag två akvarium avklarade och idag ska jag ta de andra två, och sedan är det dags att besöka handens djurbutik för att införskaffa en hel hög med växter. Jag måste erkänna att jag inte varit något vidare på att köpa växter, haha, men nu ska det bli ändring på det! Inte så att jag egentligen haft för lite växter, fiskarna har trivts och vattnet har varit bra, men det blir ändå så himla mycket bättre med mer växter! Med hjälp av växtnäringen jag köpte håller jag nu tummarna för att växterna ska skjuta i höjd så det blir så fint som mina drömmar.
 
Jag drömmer om att byta sand i akvarierna till något mer finkornigt. Antingen sand, vilket skulle vara jättekul att testa, eller finkornigt grus på kanske 2mm. Det är det jag har i det stora nya akvariet, och nu undrar jag bara varför jag aldrig gjort så tidigare! Dock är det ett stort projekt att byta sand, för byter man allting på en gång måste man i princip börja om med akvariet. Därför måste man istället byta lite i taget och tja.. Vi får se vad jag gör!
 
Upp