En riktigt jäkla bra dag

Ni kan inte förstå hur skönt det var att sova idag!
Klockan ringde varken fem eller halv sex, utan jag kunde fridfullt sova enda till halv sju. Visst hade jag gärna sovit längre, men jag fick inte den där hopplösa känslan som fanns där under hela förra veckan. Nu känner jag mig redo för en vecka full med skola och stall, och annat kul ska också hittas på. Praktikveckor i all ära men nä, det är skönt att vara tillbaka till rutinerna.
 
Efter skolan ger jag mig förmodligen av till Blåkulla direkt. Måndagar är bra på så sätt, jag kan åka dit både direkt och på kvällen och kan nästan vara helt säker på att hon står inne, underbart. Onsdagar och torsdagar är värre, då får jag chansa och gissa och turen verkar aldrig vara på min sida. Speciellt kallt är det inte idag, hela sju plus är det ute, och har vi tur håller regnet sig borta också. För en gång skull ska jag ha en riktigt jäkla bra måndag och imorgon är det dags för en riktigt jäkla bra tisdag!
 
Upp