Här har det stått tomt..

.. Och det lär det fortsätta göra, om jag känner mig själv rätt.  

Jag har bloggat under sju år, och nu har jag verkligen inget mer att berätta. Det är svårt att blogga nu, när skola har bytts mot jobb och fritiden krympt till ganska så liten. Jag är glad, jag trivs med att jobba och jag trivs med fritiden, även om det ibland skulle vara väldigt skönt att stanna hemma istället för att åka till ett kallt stall. Det är inte för alltid, och för nuet går det bra. 

Det här året är nästan slut. Det har varit ett bra år, på många sätt, och ett dåligt år på andra sätt, och jag välkomnar 2016 med öppna armar. Det ska bli mitt år, jag har en massa kul inplanerat. NärCon både en och två gånger, Venedig och Japan ska besökas och Gotland ska en del av semestern spenderas på. Resten ligger öppet, för framtiden, och som jag längtar. 

Jag har aldrig haft något behov av att resa, men nu tycker jag att det är kul. Jag har inget behov av att ge mig iväg, leva livet någon annan stans ett år, utan jag är nöjd med semester. Kortare vistelser, kanske på fler platser? Det är mysigt helt enkelt, mysigt med semester och att komma iväg. 

Konvent är också kul, har jag upptäckt. Då har jag ändå bara varit på ett, som knappt räknas. Det är kul att cosplaya, det är kul att träffa människor och vara nördig en hel helg. Det är kul att köpa lite saker man inte skulle ha hittat någon annan stans, och det är kul att bara vara. Känna in atmosfären, vara glad. Att det kostar pengar är kanske inte riktigt lika kul, men vet ni vad? Det är värt det. För det är viktigt, det där med att vara glad. 


Upp