Regn

Efter så många dagars sol och värme var det nästan skönt med allt regn som föll idag.
Att jag dessutom för en gång skull tog mig in i ridhuset gjorde det inte direkt värre, och det var riktigt skönt att rida där inne efter flera veckor på utebanan. Tror dock jag lär fortsätta där ute, det är så mysigt att rida i det fria, men det är ju skönt med ett alternativ vid dåligt väder. Fanns det bara speglar där ute skulle min lycka vara gjord.. Haha! Dagen till ära körde vi ett lite hårdare pass, vi har nog tagit det lite lugnt i ett par veckor på gund av att jag varit bortrest och att det varit varmt. Nu är det hårdkörning som gäller igen, för oss båda två!
 
Jag var inte ensam i ridhuset, vilket resulterade i att fröken häst inte var fullt så fokuserad på mig som jag hade velat. Vi började lite segt och inte alls bra, men mot slutet kändes det bara bättre och bättre och vi kunde avsluta nöjda. Mycket galopparbete körde vi på, för det är jag ju så dålig på och behöver träna på, och det gick högt över förväntan, haha! Imorgon väntar ett pass i ridhuset/på ridbanan igen, och då hoppas jag på lite bättre fokus från början så att vi kan jobba lite vidare.
 
Mitt största problem idag var dock hur jag skulle få ner alla mina "måste ha med mig-saker" i väskan. Det tog nog fem-sex ompackingar innan jag äntligen lyckades dra igen dragkedjan, haha! Problemet är tyvärr inte löst för det, både skimmelschampo och balsam ska införskaffas till min samling och hur det ska gå vet jag inte riktigt.. Haha.
 
Upp