Diplomerad hästskötare

Den här veckan har varit långt ifrån rolig!
Inte nog med att vi kom tillbaka till skolan efter vårt allra sista lov, dessutom var det hästskötarexamen idag! Hela veckan har alltså gått åt till att alla varit mer eller mindre hysteriska och stressade, och jag tror inte någon gjort vad de skulle på lektionstid. Istället har vi suttit med näsorna över hästböcker för att plugga in alla hästens skelettdelar, allt som finns att veta om foder, karenstider, hästhållning, sjukdomar samt en mängd praktiska moment. Inte blev det bättre när vi på tisdagen fick info om dagen, och fick se att den låg mellan 07.45-16.30. Det blir inte en lite lång dag!
 
Idag var det alltså dags, det vi väntat på i tre år, den stora, riktiga hästskötarexamen. Jag var inte speciellt nervös under dagen (även fast det självklart är omöjligt att inte vara nervös alls!), jag var nämligen övertygad om att jag inte skulle klara mig. Den känslan följde med mig genom hela dagen då momenten inte kändes så bra, men hör och häpna, jag blev godkänd! Nu är jag alltså diplomerad hästskötare till min egen stora förvåning, men nog är jag glad alltid! Även fast jag inte vill jobba med hästar på heltid i framtiden hatar jag att misslyckas på prov, och därför ville jag såklart klara det!

Den stora frågan är dock om Silver känner skillnad nu när jag inte är någon "vanlig" skötare längre, det blir upp till bevis imorgon ;)
 
Upp