Golden

Något jag inte tror att jag visat här är mina fina gulingar.
För ett par månader (?) sedan kunde jag äntligen köra igång mitt 240 liters akvarium igen, och den här gången som jag ville ha det! Med fyra gröna växtakvarium var jag riktigt sugen på ett Malawikar med bara sten i, och så fick det också bli. Större än 240 liter var dock omöjligt att passa in i rummet, och därför valde jag att satsa på de minsta, mbuna. Först ut var ett gäng Golden, 2+3 skulle det vara, men jag undrar om inte en av de tre honorna är en liten hane. När de gått i det nya karet i en månad, tillsammans med två ancistrusmalar av större storlek, fick tre till golden hoppa ner i karet, och nu har jag alltså 2+6/3+5. De är oerhört livliga, vackra och glada, och jag är så himla glad att jag valde just dem! För tillfället är de tre nya honorna bleka och magra, men jag gör mitt bästa för att fodra upp dem och de ser redan gladare ut tycker jag. Om några veckor är det dags att skaffa mer fisk, och då ska de gula golden mixas med blåa maingano, och det kommer bli så himla bra!
 
Upp