Terminsstart

Igår hade jag (äntligen!) min första Silverdag för terminen, och det är konstigt att allt kan kännas som vanligt så fort. Hästarna går fortfarande ute på natten vilket inte gav mig någon lång tid till silver-pyssel, men två rotborstar hans med och silver var sötsöt, alltså var allt precis som det ska. Efter det spenderade jag någon timma med att smörja ett vidrigt smutsigt träns och putsa av en sadel lite snabbare, och så blev det en storstädning av spiltan för att få bort allt äckligt spindelnät. Nytt nosludd fick hon också, såklart, och det var verkligen på tiden. I vanliga fall byter jag varje gång jag är där, fyra gånger i veckan, så ni kan förstå hur det såg ut. Grimman hade hon kvar, till min stora glädje. Den var dyr och är fortfarande hel och fräsch, så jag hoppas på att hon kan behålla den länge till. Den är ju så snygg!
 
Sovmorgonen idag blev kortare än planerad, och till följd av det är jag trött. Med tanke på klockslaget jag gick och la mig igår borde jag dock vara piggare än någonsin, haha. Morgonen startade jag dock med att mathandla, och till kvällen ska vi iväg och äta på en favoritrestaurang. Söndagsmeny finns det där, vilket gör att man kan äta gott för en hundring och det passar mig perfekt, snålare människa får man leta efter! Pank är jag visserligen inte, men som arbetslös får man hålla hårt i plånboken och om det fortsätter som nu får jag inte pengar förrän december, haha! I förra veckan var jag tvungen att inhandla lite nytt i hästgarderoben för att klara av året, och nu är det bara ett par till chaps som saknas i garderoben. Gärna mörkbruna, att matcha med mina nya jobbarskor, annars ett par svarta att rida i, så får mina gamla gå runt och skära sig mot jobbarskorna.
 
Upp