Tisdag, tisdag, glada tisdag

Idag har jag förföljts av doften av pepparkaka hela dagen, och jag måste erkänna att det var riktigt mysigt. Doften satte sig i håret efter alla timmars bakande igår, och nu njuter jag av det sista som dröjer sig kvar innan jag ger mig in i duschen. Nu är den inte lika tydlig längre, efter en vända och ett riktigt bra ridpass, men nog finns den där alltid. Nästa helg blir det till att dra igång ett riktigt storbak med tryfflar av alla de slag, och sedan håller jag tummarna för att de klarar en nedfrysning och är sådär rikigt goda på julafton. I kylen tror jag inte de håller sig och där skulle jag inte heller våga ha dem, jag kan tänka mig att de snabbt skulle minska i antal hehe.
 
Det var kallt i stallet idag, svinkallt. Graderna stod på plus men vinden på minus, så det blev ett pass i ridhuset med avslutning på travbanan. Super kändes det, men jag kommer nog känna av det lite imorgon. Det blev nämligen ett pass utan stigläder, jättenyttigt och bra för sitsen. Ner kom jag ordentligt, jag hade inte direkt något annat val, och vi jobbade med en massa trav-galopp-trav övergångar. Pigg, mjuk och glad häst, och en nöjd men trött ryttare ledde det till, precis som det ska vara alltså!
 
Upp