Bokrea

Idag började den årliga bokrean, och ingenting gick som planerat.
Planen var att jag skulle ta mig iväg till bokskotten imorgon eftermiddag med m och p, det är nämligen den enda affären värd att besöka. Bokrean i de vanliga affärerna är urusel medan bokskottens är helt underbar, 40% rabatt på varenda bok i hela affären! DET kallar jag rea, och böckerna där har dessutom ett bra pris från början och sortimentet är stort så det finns inget att förlora på det.
 
Sagt och gjort vaknade jag tio över åtta imorse, med bara en sak i huvudet. Halv nio lämnade jag huset för att bege mig till pendeln, jag kunde ju inte vänta till imorgon! Istället var jag framme lagom till öppning och stod som nummer två i kön när dörrarna öppnades, och sedan for jag runt i butiken under en halvtimma. En halvtimma är kort tid (mina vanliga besök brukar gå på ett par timmar, hehe) men jag hade tidspress och plockade därför bara på mig böckerna jag sedan innan visste att jag skulle göra. När klockan blev mycket och korgen alldeles för tung var det dags att betala, och sedan släpade jag mina tolv nyinköpta böcker hela vägen hem. Imorgon är det på't igen som gäller, då ska jag släpa med mig föräldrarna dit för att spana efter böcker som jag inte vet finns, och trots att jag ska lugna mig lite tror jag säkert att jag hittar något.
 
Utöver de tolv böckerna från bokskotten har jag även två böcker från coop i bokrea-högen på mitt sängbord, och från adlibris är ytterligare tolv böcker påväg. På bokreans första dag står jag alltså med 26 nya böcker som på något sätt ska gå in i bokhyllan, och jag har spenderat ungefär 1600kr. Det är egentligen alldeles för mycket men så himla värt det att jag inte kan känna någon ånger, haha!
 
Upp