Oplanerat

Dagen blev inte riktigt som planerat, med ett bågnande akvarium som snabbt fick tömmas på vatten. Egentligen inga stora problem, mitt nya står (stod) fortfarande tomt och redo att fyllas. Nu skjuts visserligen det projektet upp, men hellre det en vattenskada i mitt nya, fina rum. Hur det blir med mitt stora fina akvarium får vi se, vi ska bråka och tjafsa med affären som inte vill reklamera det, och i värsta fall går det alltid att "laga" det själv. Lite silikon på rätt ställe och det är snart igång igen. Riktigt fint blev det i nya akvariet iallafall, kommer nästan kännas lite synd att riva upp det igen, men nog ska det bli lika bra i det "gamla"!
 
Vad har jag mer gjort idag? Inget skulle jag vilja säga. Var iväg till bromma för att köpa mer växtnäring och fick tre till priset av två, vilket gjorde dagen lite bättre för en fattig tjej. Sedan har dagen spenderats med de andra akvarierna som ville ha lite nytt vatten i sig, annars var det ingen fara. Gamla akvariet råkade ut för en del problem, tyvärr, men nu verkar det lugnt och fint igen. Det blir till att avakta nån månad så får vi se hur det utvecklar sig, och jag håller tummarna för att allt är som det ska. Jag är fattig som jag är och snart blir jag ännu fattigare, haha, så jag kan alltid hålla mina tummar och tår.
 
En av mina finisar i det nya akvarierna. Det är lite mindre och såklart bara tillfälligt, men det verkar inte gå nån nöd på dem!
Upp