Då var det vinter igen

Vintern var visst inte över än, hur mycket jag än hoppats.
Jag har hört varningarna och var beredd på att vakna upp till lite snöslask, men inte till det fina vinterlandskap som nu ligger där ute. Hur det kan ha kommit så mycket snö under natten fattar jag inte, men nu är det full vinter där ute med all den snö som borde finnas. Tack och lov sägs det att den snart ska försvinna, men då blir det väl istället ännu blötare och kladdigare i alla hagar.. Suck, kan vi inte ta ett stort hopp till senvåren?
 
Eftersom man aldrig kan lita på den kära pendeln i detta väder så ska jag snart ge mig iväg mot skolan. Idag har vi dagens första lektion som frivillig, antingen går man på den som vanligt under förmiddagen eller under eftermiddagen/kvällen, och då är det rätt självklart vad som vinner för mig. Utan vänner verkar jag dock bli, haha, men det ska jag nog se till att klara. En två timmars lektion i samma rum som skolans akvarium kan inte riktigt bli tråkig, hehe.
 
Upp