En dag som jag vill ha den

Då var det äntligen söndag och det är två saker som gör mig extra glad; Ledighet och inget stall!
Den här veckan har varit jobbig och jag har varit i olika stall varje dag, flera dagar två gånger för att sköta om sötsöt också, och nu känns det hyffsat underbart med en lat, stallfri söndag innan nästa vecka börjar igen. Jag har en tidslinje att göra med tillhörande text, och jag ska pyssla lite med mina akvarium men annars är allt som det ska och lite till. Eftersom kära Lalli är borta i värmen har jag inga störningsmoment (hahahahha) under dagen och jag vet redan nu att jag inte kommer göra många knop.
 
Imorgon kommer glaset som ska användas till att förstärka mitt stora akvarium, och sedan är det bara att köra igång igen. Bytet från nya till stora kommer ta säkert ett par månader, men sedan kommer jag äntligen kunna köra igång med malawi och det ska bli så kul! Jag tror det kommer bli riktigt färglat och fint i kontrast till de andra akvarierna, ett stenakvarium bland alla med växter. Ni kan räkna med att få se resultat, varesig ni vill eller inte! Dock kan inte mycket hända med stora innan jag får nästa studiebidrag om två (?) veckor, råkade nämligen ta slut på de pengar jag sparat till växter när det var rea på en sak jag så länge velat ha.. Hehe!
 
Upp