Bra och dåligt

Det finns dagar som är bra, och det finns dagar som är dåliga. Ibland finns det dagar som borde vara bra men istället är dåliga, och tvärt om. Man kan inte bestämma eller förutse hur dagen ska arta sig, och när den väl har börjat är den omöjlig att förändra. Då krävs det en yttre händelse för att man ska puttas in på rätt bana igen, och storleken på denna händelse kan variera. Ibland räcker det med ett ord eller en gest, och ibland kan man vinna högsta vinsten utan att dagen blir bra för det.
 
Idag har varit en sådan där bra men dålig dag. Jag hade sovmorgon, vilket helt klart var positivt, men å andra sidan hade jag en viktig redovisning och det var inte alls kul. Efter redovisningen svängde pilen över på plus igen, då jag var klar med varenda uppgift i skolan och nu inte behöver göra något mer, någonsin. Detta resulterade i glassmys med Anna efter en avslutad dag, och när jag kom hem hann jag träffa Lalli en stund innan jag skulle fixa mig ett pass, och då hamnade vi ännu mer på plus. När jag sedan fixade mitt pass gled pilen ner några hack, men när jag kom hem till solen igen låg vi plus minus noll.
 
Så har dagen fortsatt, med varannan positiv och varannan negativ händelse. Jag har köpt mig en resväska och solkräm som jag behöver till min resa, men jag hittade inte ett klädesplagg och pröva. Istället kom jag hem med två studentgossedjur som mina fina vänner ska ha, och det är nog bland det roligaste som finns att köpa. Små, mjuka och så otroligt söta! Jag skulle mer än gärna köpa alla till mig själv, men det känns lite väl pinsamt, och jag får istället hålla tummarna för att jag själv får något sött på studenten.
 
Upp