På språng

Lördags kväll, och jag är påväg ut.
Inte ut som i att gå och festa, det är jag alldeles för trött för, men ut som i att åka till kungsan för att lyssna på lite musik. Om det är något bra återstår att se, men det är ett strålande underbart väder där ute och då tackar jag inte nej till en tripp till stan. Det spelar ingen roll om vi följer planen eller hamnar någon annan stans, det är tillräckligt mysigt i solen ändå. Det är verkligen underbart att sommarvärmen kommit hit igen, med strålande sol och kvittrande fåglar är det inte ens jobbigt att kliva upp i tid för jobbet.
 
Imorgon är det söndag och inte har jag mycket kvar att plugga. Istället kommer dagen gå i fiskens tecken (wow, vad ovanligt) och jag kommer stå med armarna i akvarierna mest hela dagen. De två mellan står först på kö, och så ska det allra största få sig ett litet vattenbyte också om jag vågar.. Lite lurigt med det där i början! Nu simmar scalarerna där igen och det är bara kongotetror och en himla massa ancistrus kvar att flytta, men det får vänta ett par veckor. Hur jag ska lyckas fiska upp alla små malar har jag ingen aning om, de sitter inkilade i sina favoritrötter som jag inte alls vill ha ner i det akvariet, haha..
 
Storfavoriten på ancistrussidan, han är ju så snygg!
Upp