En sådan där lat dag

Idag har jag gjort absolut ingenting, och så skönt det har varit!
Jag började med att dra till med en rejäl sovmorgon, underbart. När jag väl släpat mig upp från mitt lilla källarrum upptäckte jag att det fanns (varmt) värmebröd, perfekt. Efter det slog jag mig ner i soffan och vaknade upp framför datorn i lugn och ro, fantastiskt. Men sån ro orkar vi inte med hur länge sen, eller hur? Istället planerade jag för att sno hunden och gå en promenad på rudan, men det slutade med att vi tog oss ett träningspass inomhus. Här snackar vi hjärngympa alltså, mer än så blir det knappast i min värld. Efter att ha gått igenom de vanliga tricken var det dags för något nytt, så då byggdes köket om till en provisorisk agilitybana. Idag var det hinder på programet och en viss tjej är så jäkla duktig. Snart kunde hon inte bara hoppa över hindren (även om det såklart var det roligaste alternativet), utan även krypa under dem på kommando! Jobba vidare i veckan ska vi, men så snabbtänkt som hon är finns det risk att köket inte kommer räcka till så länge till.
 
Nu låter det kanske som vi höll på i en hel evighet, men så var det såklart inte. Under dagen har jag dessutom hunnit med att se på två avsnitt Doctor Who, tagit en dusch, lagat ett riktigt storkok av risotto och skriva mig en önskelista. Ja, ni hör rätt gott folk, Frida skriver sig fortfarande en önskelista! Några böcker hamnade överst, tätt följt av några dvder som jag tänkt köpa men som inte blivit av än. Jag laddar som tusan inför den här julen, med långa listor på julbak och ständigt klämmande och kännande på julpynt där ute i affärerna. Jag har redan mycket mer än vad som får plats i mitt lilla rum, men vad gör det? Det finns ett helt hus att pynta både fint och mysigt (med betoning på mysigt alltså!), och till julen ska det inte snålas.
 
Sedan har jag tjänat in några obligatoriska vuxenpoäng på att skaffa mig en tid för synundersökning. Ja, jag ser dåligt och ja, jag borde redan ha gjort det här men bättre sent än aldrig, right? Det stör mig inte direkt och det är inte direkt det roligaste att lägga pengarna på, men om jag kan förlora iallafall en procent av all den huvudvärk jag har så är det en vinst. Imorgon blir det till att tralla upp till centrum och besöka specsavers, men några glajjor blir det inte. Först måste jag ragga upp lite smakråd, för min egen känsla för vad som är snyggt vet vi alla hur den är.
Fortsättning följer!
 
Upp