Glasögonormen planerar

Glasögonen är utprovade och beställda, check!
Totalt, inklusive synundersökning, bågar samt glas kostade det mig en summa på 995kr. Så pinsamt billigt! Hade jag vetat att det inte handlade om en större summa än så hade jag gjort det här mycket tidigare, helt klart. Valet föll på ett par diskreta bågar, perfekt första start. Senare är det mycket möjligt att det blir ett par större, nördigare bågar också (jag menar come on, så jäkla billigt som det var kommer jag knappast behöva nöta ut endast ett par). Nu fick jag också se svart på vitt vad det är för synfel jag har, och nu känns allting klart. Litet, litet brytningsfel på båda samt en svag synnedsättning på ena ögat. Anledningen till att jag upplevt den så stor är för att jag helt enkelt är översynt, alltså ser för bra, på det andra ögat. Så trots att jag bara ser lite, lite sämre på ena är skillnaden stor för jag ser så mycket bättre på andra.
 
Just nu sitter jag med en skål mannagrynsgröt och planerar morgondagen. Smakmässigt kanske det inte riktigt är min grej, men myshetsfaktorn är enorm och det smakar barndom, så med jämna mellanrum tar jag mig en skål ändå. Imorgon står ett veterinärbesök för Daisy på schemat, och sedan ska jag bege mig ut till stallet och rida herr zepelino. Vad vi ska hitta på har jag inte riktigt bestämt än, vi får se vilket humör vi är på och hur pass bra vädret tänker uppföra sig. Sist men inte minst blir det till att pyssla med malawiakvariet om orken och lusten finns, annars tar jag det en annan dag. Jag har lyckats sprida ut akvarierna relativt bra under veckan, vilket betyder att jag nu inte planerar in alla samma dag. Perfekt för en tjej som jobbar heltid när hon jobbar, och inte har en halv (eller hel..) dag att lägga på sina fina fiskar.
 
Upp