Lite fel på brytningen

Nu har jag fått svar på iallafall en liten fråga, och summan på mitt konto har sjunkigt några hack. Synen var "bättre än hos de flesta" och det enda som jävlas med mig är ett litet brytningsfel. Helt okej för mig! På varje bild frågade optikern "Kan du läsa den översta raden?" varav jag svarade "Jag kan läsa den nedersta raden", och så gick det vidare. Men visst blev det bättre med ett par glajjor på nosen, det var som hon sa. Jag ser bra även utan, men det blir lite lättare med. Ögat får anstränga sig lite mer annars och om jag har en riktig jäkla tur försvinner min huvudvärk nu men haha, det tror jag knappast. Nu ska jag bara vänja mig vid att ha glasögonen på mig också, även om jag tror att de får stanna hemma när jag är i stallet. Med tanke på vad smutsig jag är när jag kommer därifrån vill jag inte ens tänka på vad smutsiga dem kommer vara, haha.
 
Ikväll blir det till att prova ut ett par bågar om inte systers ändrat sitt sinne och sedan ska jag vidare till stallet om jag hinner, annars får Silver klara sig utan mig en dag. Idag var dock hovis där så det skulle vara intressant att höra vad han sa, men å andra sidan brukar jag inte träffa på någon i stallet på måndagkvällar så jag skulle nog ändå inte bli så mycket klokare. Den som lever får se!
 
Idag, för exakt sex år sedan, la jag upp de här två bilderna på min blogg. Vad tiden går fort, va?
Upp