Nej men tjena, det var länge sedan

Att det skulle vara så svårt att blogga när man blivit "stor" hade jag ingen aning om. Det där med att titta in här och skriva några meningslösa rader om mitt liv som ingen sedan orkar läsa, inte ens jag själv, har liksom varit självklart sedan jag började för sex år sedan. Att det bara skulle krävas något så litet (eller stort?) som att gå ur skolan för att ändra det.. Ja, det var något nytt.
 
Anyway, livet snurrar vidare. Istället för att vantrivas med skola trivs jag med jobb, precis som det ska vara alltså. Sakna skolan gör jag inte alls, jag klarar mig alldeles utmärkt utan alla idiotiska prov, dåliga luncher och hemska ridskoledagar. Tack och lov för vännerna, annars vet jag inte vad jag gjort! Om det finns någonting jag saknar.. Isåfall är det uppsatserna. Finns det något roligare än att skriva? Jag tror nästan inte det. "Sluta aldrig skriva", det lovade jag lite smått. Tja, det gick ju lite sådär med det haha, jag kan ju inte ens blogga längre! 
 
Fiskarna simmar där de ska, mina fem akvarium är stadiga och bra. Lite mer växter i ett av dem skulle inte skada (eller snarare lite större variation på växter, fiskarna bryr sig inte men för mig är det roligare om det är mer än två sorter haha!) men det får vänta tills ikea bestämmer sig för att sluta sälja julblommor och ta in vattenväxterna igen. Jag är snål, jag erkänner, men varför lägga 49kr på något som istället kan kosta mig 19kr? Så jag väntar, för fiskarna går det som sagt ingen nöd på. De är nöjda och glada, och då är jag ungefär likadan till sinnes.
 
   Silver går väl lite på halvfart, ska jag erkänna. De senaste månaderna har vi haft fler tappskor än på alla år tillsammans, och som följs av att hon måste få nya skor, vilket gör henne halt. Lite utav en ond cirkel, det där. Igår var stackarn så halt att hon avlastade ett framben, och jag satsar hela min förmögenhet på en hovböld. Så går det när man inte kan hålla skorna på fötterna, men tack och lov inget värre än så. Har vi bara lite flyt är hon snart på gång igen, och den här gången kanske det håller i sig enda tills nästa skoning.
 
Upp