Smeknamn

Kärt barn har många namn brukar man ju säga, och när det gäller en viss liten fröken är jag böjd att hålla med.
Sötsöt, gumgum, lill-sillan, bruden, myspysan, listan kan göras lång! Jag säger vad jag får lust med, och i de allra flesta fall låter det bra dessutom, tillräckligt bra för mina öron iallafall. Egentligen är det väl inte så konstigt, tiden tickar vidare mot sju år och under den tiden har jag samlat namn på hög. Vissa använder jag alltid, andra dyker upp som en kär gammal bekant och stannar i några dagar innan de försvinner igen. Vissa, som "lilla sillgurka" sa jag för första och absolut sista gången under kvällen idag.
 
Imorgon är jag ledig och styr fötterna mot friends arena, vilket ska bli supermysigt. Det ska dessutom bli väldigt skönt med en sovmorgon (klockan ringer inte förrän halv åtta, det ni!), även fast jag gärna skulle ha jobbat om det inte vore för horse show. Jag gillar att jobba helt enkelt, även om det såklart är najs med två dagar lediga på en vecka, gärna på rad också. Nu kör vi en ledig dag imorgon, jobb på lördag och sedan en till ledig dag på söndag. Det blir nog bra det där!
 
Upp