Utgång och mysdag

Glasögonen fick stanna på under utgången igår, någonting jag inte ångrar.Jag trivs i dem och när de dessutom förbättrar min syn? Ja, varför inte! Efter en avputsning var de dessutom som nya igen, och kan de sitta kvar under en festnatt tror jag faktiskt att de klarar vad som helst. Super! Roligt hade vi och det var precis lagom mycket folk, alltså fanns det lediga sittplatser om man behövde sig en paus och dansgolvet var fullt. Musiken däremot, jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Jag trodde aldrig att jag under en och samma natt skulle dansa till en salig blandning av 80- och 90-tals hits, markoolio, håkan hellström och one direction, och även om det stundtals var väldigt kul var det stundtals bara väldigt konstigt. 
 
Straxt efter fem var jag hemma och efter några timmars sömn begav jag mig in till stan med m och p för att gå på julmarknad. Först blev det myslunch på ett café, och sedan gick vi vidare till gamla stan. Lunchen var god, men julmarknaden var inte mycket att hänga i julgranen. Liten, tråkig och svindyr, och ingen som helst julkänsla eller myshetsfaktor. Nej, bättre lycka nästa helg, då provar vi tyresö istället.
 
Upp