Att komma till insikt

Just nu känner jag mig helt lost i inredningsdjungeln. Alltid samma problem, jag blir aldrig nöjd. Jag har stenar och rötter till förbannelse här hemma, men ändå finns det inget att använda sig av. Fel form, fel storlek, fel färg, jag blir galen!

Jag är en totalt oestetisk människa och kreativiteten är obefintlig, vilket knappast är en nyhet. Jag googlar på bilder och tycker allas akvarium är så vackra och fina, och sedan tittar jag på mina egna och känner mig bara.. Besviken. Jag har provat att inreda efter "less is more"-stilen, för det är så otroligt snyggt. Det fungerar inte. Otroligt snyggt, ja, men fiskarna då? Den typen av fiskar jag har vill ha rötter, växter och stenar. Öppen simyta, men inte för mycket. Då provar jag istället att inreda med mycket av allt. Också otroligt snyggt, men det känna inte heller helt rätt. Det ser så fullt ut, plottrigt, och det är inte heller vad jag vill ha. 

Nu har jag suttit och stirrat på mina akvarium en stund, planerat och tänkt, och plötsligt kom jag till insikt. Keep it simple! Jag ska försöka släppa lite på prestigen och hitta tillbaka till mitt gamla jag, när akvarieintresser precis framträtt. Mina akvarium kommer aldrig se ut som proffsens, det har jag inte pengar, tålamod och kunskap till. Men det kan bli fint ändå. Det är sällan jag ser ett fult akvarium, om man bortser från tråkiga djuraffärer, och många är långt ifrån proffs. Det måste inte vara stilrent, vackert och helt förbluffande, det räcker med att fiskarna är glada och nöjda. Jag ska prova att inreda efter hjärtat. 

Upp